Tillägg: WooCommerce

Det är svårt att skriva om temat Storefront utan att nämna WooCommerce. Ända sedan Automattic köpte tillägget med tillhörande marknadsplatser så har positionen som främsta ehandelstillägg bara cementerats. Det betyder inte att det saknas bra alternativ (som Jigoshop) men nog har det blivit så att webbutiker som kör WordPress främst gör det med WooCommerce som lösning.

Det är inte en oförtjänt situation dock. Från den guidade installationen av WooCommerce, som skapar nödvändiga sidor och dylikt, till hjälptexter första gången du lägger till en produkt, så är det uppenbart att det spenderats ganska mycket tid på utveckling av det här tillägget. Det finns väldigt många inställningar, stöd för att sälja såväl digitala som fysiska varor och allt annat som hör ehandel till. Räkna med att få grotta ned dig ganska djupt i diverse inställningspaneler för att få allt att fungera som du vill, för även om WooCommerce gör vad det kan för att vara lätt att komma igång med så är ehandel ganska komplicerat i grund och botten. Med det sagt så är det svårt att inte peka på WooCommerce som det första tillägget du ska testa om du vill sälja saker och vill köra WordPress.

👉 WooCommerce

En prenumeration på WPSE för det senaste om WordPress! Fyll i din och tryck på bums!