Intervju: Jimmy Rosén

Den 19-20 oktober är det WooConf i Seattle, en konferens om ehandelsplattformen WooCommerce. Jimmy Rosén och Richard Sweeney från Angry Creative är där och sprider svensk glädje.

Varför åker ni till WooConf, Jimmy?
Vi åker till WooConf i Seattle för att tala om hur man skalar WooCommerce från att vara plattformen som driver ens garage-startup till att vara plattformen som omsätter många hundra miljoner. Våra vanligaste kundcase har gått från att vara smala prenumerationslösningar till att mer och mer handla om att internationalisera och skala e-handels lösningar över många marknader, med allt det innebär.

Vad ser du mest fram emot på konferensen?
Vi ser jättemycket fram emot alla nätverkningsevents. WooConf är en sorts ”who’s who” inom WooCommerce och vi kommer träffa så enormt mycket smarta människor med bra insikter. Vi hoppas absolut på att ta med oss ett par intressanta insikter med oss hem! Något annat är svårt att tänka sig i staden som både huserar Amazon, Microsoft och kaffeälskarnas favorit Starbucks.

Vad betyder WooCommerce för WordPress som plattform?
WooCommerce som plattform är var WordPress var för fem år sen. Tillväxten är helt fantastisk och med hjälp av WooCommerce så vågar fler och fler ta steget att satsa på digitalisering och e-handel, precis som WordPress demokratiserat digital publicering.

Att WooCommerce finns hjälper WordPress som plattform då den enkelt går att bygga vidare sin verksamhet i när företag digitaliserar och säljer komplexa produkter och tjänster online. Det stärker WordPress som förstahandsvalet för företag när de väljer CMS-lösning.

En prenumeration på WPSE för det senaste om WordPress! Fyll i din och tryck på bums!